1.26.2009

oh my....

När det talas om freezing rain, så är det verkligen iskallt regn...
Trodde jag skulle frysa till is när jag cyklade hem.
Det duggregnade och dropparna la sig på skorna, jeansen, vantarna och mössan och frös. Inbäddad blev jag, som en mumie, fast i is. Kallt så kallt!

Skyndade (så fort det gick i isvärlden) hem för att ligga under täcket och värma upp lite (och tupplura). Vaknade av att Universitetets president ringde upp (ett inspelat mass-meddelande dock.. så jag var inte så speciell) och sa att skolan stängde klockan 1.30 idag, due to incelement weather... Hoppas det håller i sig så jag inte behöver stiga upp imorn!!

Annars så vurpade jag bara en gång idag. För det såg ut som om att de hade salta, men oturligt nog så var det is och jag försökte svänga. Ha! Men det var ett snyggt fall.
Cykla på is är inte så farligt som det låter... så länge man inte bromsar eller svänger.

Uppdatering:
Skolan är stängd imorgon också... så det blir en ledig dag. :)

Inga kommentarer: