12.15.2009

Good News

Idag sa spran jag forbi min professor i Research Methods kontor.
Jag hade inte tankt fraga hur jag gjorde pa min final innan han skickade ut ett mail om det, for efter en termin som teaching assistant sa vet jag hur hopplost jobbigt det ar med alla elever som ska veta sitt betyg tva timmar efter att de har lamnat in nagot. Sa jag tankte att han far ta sin tid med att ratta.
Men han ropade in mej och sa Men vill du inte veta vad du fick pa din final?
Jo,
tyckte jag. Det ar klart jag vill det.
Du gjorde mycket bra ifran dig,
sa han. Ser du skarmen.
Nog sag jag den allt. Dar stod det tva sma sifror: 96. Utav 100.
Inte illa, tyckte jag,
Inte illa? fragade han. Det ar jattebra. De 10 ar som jag har varit professor har sa maste det vara ett top 5 resultat for en final exam.

For en gangs skull kan jag saga att jag ar riktigt nojd. Om till och med han blev imponerad, da maste det ju vara bra! Kanner mej nastan lite smart.

Inga kommentarer: