7.27.2011

Kalkonkrock!

Nar jag gick till bilen fran kontoret idag holl jag pa att ga rakt in i en... kalkon! Gissa om bade jag och kalkonen blev forvanade. Den (eftersom jag inte vet sa pass mycket om kalkoner att jag kan saga om det var en han eller hon) spatserade bakom ett buskage nar jag malmedvetet kom framskridande. Kalkonen blev lagom upprord och muttrade nar den sprang ivag medans mitt hjarta forsokte hitta ratt igen. Dagens overraskning!

Och jo, kontor och sa betyder att jag har ett jobb. Puh. Inte det mest glamorosa. Men det ar battre an ingenting. Vi gar fran dorr till dorr till dorr och saljer dealar for baseball, basket, spas etc. Sports and entertainment helt enkelt. Jag hade en bra forsta vecka och blev promotad till account manager. Vilket betyder att jag har lite mer ansvar och far bossa over andra. Ar inte varldens bast betalda jobb direkt, men ett par manader tanker jag forsoka halla mig kvar. Erfarenhet ar alltid ett plus. Och sa jobbsearchar jag lite nar jag anda ar ute och gar dorr till dorr. Ratt effektivt. Ska ringa tillbaka till tre stallen nasta vecka for att se vad de har att erbjuda.

Det ar dock allt jag hinner gora. Jobba. Hela dagarna. Typ. 6 dagar i veckan. Pa sondagarna forsoker jag mest sova.

Var inne pa petsmart har omdagen. Tittade pa kattisar. Hittade en alldeles underbart luven orange kisse. Jag vill ha!

Inga kommentarer: