8.27.2011

En dator dog...

... men ar pa uterupplivning hos dataexperten a.k.a Jose.

Tro inte att jag inte visste vad som hande. I saw it coming. Forst batteriet... sen lyckades en del av kontakten fastna i vaggen (hander sant har bara mig?)- fast den fungerade fortfarande utan en av piggarna... Flakten lat som en skordetroska i mander och blev sen helt tyst. Det var da jag visste att nagonting var pa g. Efter 15 minuters aktivitet var det overhettning och seghet tills den inte ville starta langre. Jag korde testerna och resultatet: change disk drive.

Jaha tankte jag. Bye bye. Hur ska jag nu overleva- utan en dator- gar det?

Jag har tur att Jose ar ett datageni och fixade Buck's gamla desktop som jag nu sitter vid i kontoret! Och att han lyckades spara alla mina filer (som jag iofs har kopior pa liggandes nagonstants). Och att han andas nytt liv i min fina dator.

Den har nog minst en 5 ar till :)

1 kommentar:

All you can eat Hilma sa...

Ja man blir nog alltid lika hyper när datorn börjar spöka. jag framkallade kort på Felix ganska tidigt i fall datorn skulle krascha on me. Mår du bra annars? Gå in på min blogg å skriv nått vettja. :-)