10.08.2008

BINGO!

B-I-N-G-O!

Vilket härligt rop! Igår kväll så var det äntligen min tur att få skrika bingo och rusa som en tok till nummer upproparen och bli utbuad :)
Oj vad jag har väntat länge!

Hängde på restaurang/krog/whatever to call it VISTA igår kväll, precis som alla andra Tisdag kvällar. Det är stället att vara på. Gratis bingo... kan det bli bättre?

Reglerna: max 2 bingobrickor per person. Man måste vara över 18 och sitta ner för att få spela. Enkla regler, 5 i rad är bingo.

Första och andra spelet gick inte alls... hade knappt ens tre i rad och jag fick inga nummer alls. Tredje spelet var det lite roligare. fick en massa nummer, och hade två stycken 3 i rad på mitt ena kort. B 14 sägs, och jag får slida den lilla röda luckan som bevis på att numret är taget. och sen helt plötsligt hör jag O seventy-five.
AHHHHH: 75! That is my number.

BINGO!!!!

Kastar mej ut från bordet och sprintar (fick beröm för min sprint teknik) till andra delen av restaurangen där alla som dricker alkohol och röker hänger (baren) och flämtar BingO! igen. Kul att få ha en anledning och ropa saker högt. När jag väl är där inne ropar Han-med-numren: "hold your card folks, we have a bingo..."
Baren buar.
Jag ler stort mot dom!
Första bingon ever för lilla mej!

Tyvärr kommer det upp en förvirrad (småfull) grabb med sin bricka och claimar bingo han med... så vi får antingen fightas om priset eller dela. För min del kändes det som att jag hade nog med tur att få vinna... så vinna sten, sax eller påse var nog ganska omöjligt... så vi bestämde oss för att dela mitt itu. $12.50. Inte fy skam det heller... täcker minsann en hel måltid :)

Adrenalinkicken var hög. Inte visste jag att det kunda vara så exhalterande att vinna på bingo! Hoppas jag vinner igen nån dag :)

Inga kommentarer: