5.14.2009

Fredagen den 15:e Maj

BRONS på BIG 12s.
En väldigt nervös men exhalterande dag.
Var ruskigt roligt att tävla!
Kändes rätt bar i kroppen också. Andra kastet var det längsta. 58.50. Räckte till tredje plats, var rankad 4:a innan tävlingen så jag slog en som skulle ha kastat längre än mej..! Alltid kul.
Precis innan finalen började så började det blåsa nå hemskt! En sandstorm kom emot oss och vinden var ruskigt stark. Motvind... jag blåste nästan bort där jag stog. Kasten därefter blev som dom blev... de andra tjejerna i finalen hade lite mer massa än mej och kunde stå emot vinden bättre. Men mitt sista kast var bra. Stannade verkligen nere och jobbade på släggan. Tyvärr så kom jag inte riktigt runt på sista snurren och drog den i nätet... (video härnedanför) Men coach var nöjd med mej. Och det är alltid en bonus! :)

Tog examen idag också. Tyvärr så kunde jag ju inte vara där och gå över scenen för att ta emot diplomet. men men... på idrottarnas examen (ja, de har en egen) så var jag top graduation student och de pratade om mej (mina betyg och rekord) och sa att jag tyvärr inte kunde vara där... synd, hade ju varit roligt!

Men jag är då glad över ett brons på Conference!

Så, här är videon över mitt braiga sista kast som tyvärr var i stolpen... skruva upp volymen så hörs Amys kommentarer och när släggan slår i stoplen... Regionals nästa!!

Inga kommentarer: