3.11.2010

Hit"N'Run

AAAAAAAH! Nej. Stackars lilla ekorre.
Jag blev pakord idag. Eller pasprungen snarare.
Jag cyklade som en tok till biblioteket for att lamna tillbaka ett par bocker innan slaggtraning. Och mitt ut ur buskarna springer det en ekorre. Och den ser sig inte for!
Rakt in i mitt hjul sprang den. Huvudet forst. Den gav till ett litet argt pip innan den for tillbaka in i busken dar den kom fran. Jag kande dess svans stryka mot mitt ben.

Nar jag gick tillbaka for att se om den verkligen var dod, sa var den borta. Fanns ingenstans i buskarna. Forhoppningsvis sa sprang den bara rakt in i sjalva gummidelen och blev bara lite yr. Den fastnade ju iallafall inte i ekrarna.

Hemskt synd var det om den. En hemsk upplevelse. Jag tycker ju inte ens om att doda spindlar, allra mindre yviga sota djur.

Jag tror det ar dags att vi lar ekorrarna hur man ska ga over en gata. Forst se at vanster, sen hoger, sen vanster igen for att vara SAKER att ingen kommer farande.

Inga kommentarer: