10.13.2010

Jordbavning- igen!

Nar jag flyttade till Oklahoma sa hade jag hort talas om tornadors och is-stormar, sa de naturliga fenomenen var vantade. Nagot jag dock inte vantat mig sa har langt in i lander var jordbavningar. I varas hade vi en liten jordbavning: knappt markbar. I morse hade vi en som nadde 5.1 pa jordbavningsskalan.

Jag hade fem minuter till overs innan jag skulle ivag till voluntararbete och stog pa toaletten och noppade ogonbrynen. Horde en polisbil, sen skakade hela huset. Forst trodde jag att det var tjuvar som flydde fran polisen och nu forsokte forsera upp dorrarna till varat hus. Jag sprang in till Buck i sovrummet och insag forst da att hela huset skakade. Fonstren skakade, bradorna knakade och sakerna pa hyllorna durrade. Min andra (eller tredje, men den forsta kommer jag inte ihag for jag var bara liten) jordbavning- och bada upplevda i Oklahoma. Naturen ar da bra konstig ibland.

Inga kommentarer: