4.11.2011

Review, edit, review, EDIT igen sen back to review

I forrgar skickade jag in min thesis for review och idag fick jag kommentarer. Phew! Har gar det undan. Mycket stark var en av kommentarerna, och att min handledare skulle vara ok med att skicka ivag den till resten av min kommittee som den ar. Men med dom andringar som jag ska gora, sa ska det inte ta allt for lang tid. Ska forsoka lagga av mig det sista av den kvantitativa skolningen jag haft de senaste aren och banka in lite kvalitativ kreativitet. Jag vet ju att den finns dar, kreativiteten. Maste bara lata den komma fram sa jag kan diskutera kring mina findings. Maste ta ut svangarna lite mer.
Det som jag maste jobba mest pa ar lite mer av en rod trad genom resultaten och mer reflektion i min diskussion. Det blir kanske en kopp kaffe och en sen kvall med levande ljus for att fa bra inspiraiton?

Jag tycker det ar lite kul att jag har blivit inbankad kvantitativa ideer i tva ar, typ: nummer ar viktiga, man ska gissa vad som hander genom teorier innan studien och saker och ting ska vara klara, to the point och antingen saga yay eller nay. Och sa valjer jag att gora en kvalitativ studie som ar mycket mer ostrukturerad och flummig kan man nastan saga. Mer som jag alltsa, men efter att blivit ibankad struktur sa ar det svart att veta hur mycket man vagar flumma... Larorikt iallafall, nu kan jag allt!

Inga kommentarer: