3.23.2012

Djurviskaren

Pa senaste tiden verkar det som om jag sprider en energi omkring mig som drar djur till sig. Av alla sorter.

Det borjade med att jag blev stungen av ett bi. Det var mitt fel, men jag undrar fortfarande varfor biet trodde det var en bra ide att satta sig precis under mitt lar!? Som tur ar hade jag papaya och is hemma. 30 min sa var stinget mindre an ett myggbett.

I helgas nar vi var ute och at sa kom det in en liten katt i restaurangen. Den ignorerade alla och sprang rakt fram till mig, strackte tassarna mot mitt ben och stretchade lite. Hade den hoppat upp i mitt kna sa had jag tagit hem den. Sa underbart sot.

Nar jag cyklade hem fran jobbet i onsdags stod det en hjort vid vagkanten och bara titta. Jag kunde nastan ha strackt ut handen och klappat den. Och lite senare kom det en hund som sprang vid min sida en bit.

Och imorse sag jag 4 kalkoner. Tva stora, fargranna hanar och tva honor.

Men myggorna har hallit sig borta, an sa lange :)

1 kommentar:

All you can eat Hilma sa...

Hej Mickis! Hur är det med dig nu för tiden? Jag ser du är in på min blogg ibland, jättekul! Men väldigt tyst på FB från dig. Men antar du jobbar för fullt. Hur är det med dig och maken? Vi hade kalas för Felix som fyllde ett år igår. Snart dags att börja jobba på syskon hihi.