9.01.2009

Läser och läser och... läser

Idag har jag inte haft en enda lektion. Låter rätt skönt eller hur?
Men inte slipper man undan skolan för det inte. Jag har läst. Timme ut och timme in. Jag läser varannan paragraf tyst och varannan läser jag högt. Det hjälper mej att fokusera på det jag läser. I vanliga fall kan jag läsa sidor utan att riktigt uppfatta ett ord av vad jag har läst för jag tänker på något annat samtidigt... men på det här viset så registrerar jag vad jag läser. Men det är ju så himla time-consuming!

Imorgon har jag 64 sidor att läsa, en rapport att skriva (bara en sida) och ett par frågor att formulera.

Men sen har jag läst klart för den här veckan... Börjar nästa veckas läsning på Torsdag. Ugh. Framförhållning (ska den hålla i sig genom vecka 3 också?).

Inga kommentarer: