9.08.2009

Underbar helg

Labor Day igar vilket betyder att jag hade ledigt fran skola och arbete. Phew! Superskont!
Spenderade helgen med Shump och Amy i Arkansas/Missouri. Shump's morbror har en stuga dar och hade bjudit dit oss. Mycket trevligt. Bodde mitt i skogen i ett stoooort hus. Hikade langs stigar och badade i sjon.

Vi besokte Eureka Springs vilket var en fin liten stad insprangd i ett berg verkade det som. Hade mycket vackra Viktorianska hus. Och hogst upp pa kullen fanns ett hotell som en gang i tiden hade varit en internatskola och aven ett cancer sjukhus. Man vet inte vilka hemska experiment som gjordes pa de cancersjuka, men hemska nog sa att de har stannat kvar och spokar for besokare.

Sista dagen nere vid sjon hade vi turen att grannarna kom forbi och bjod oss med pa motorbaten. Forsta gangen i en san liten motorbat for mej! Och jag fick prova pa tubing. Antligen! Har velat det for det ser sa himla skoj ut. Och skoj var det! Jag holl mej kvar i tuben allt vad jag hade medans jag hoppade och flog over vagorna i deras forsok att skaka av mej. Och till slut sa lyckades dom ju... Men inte att vara orolig jag hade flytvast pa hela tiden i vattnet!

Inga kommentarer: