11.29.2009

Thanskgiving

Har varit ett skönt lov.
Min sista lektion var redan tisdag eftermiddag... så jag har haft onsdag, torsdag, fredag, lördag och söndag ledigt!
Onsdagen gick åt till att sitta i datasalen och skriva på mina uppsatser.
Torsdagen var Thanksgiving day. Jag och Buck åkte till en av mina klasskamrater som hade en liten Thanksgiving get-together med lite trevligt folk från kontoret. Vi åt mat (i massor), desserter (ännu mer. Pumpkin pie, Pecan pie, ice-cream, apple dumplings and Jello!), och spelade UNO.
Fredagen tränade jag, jobbade extra, editerar en bok åt en professor. $300 extra for me :), och åt mer pumpkin pie.
Lördagen spenderade vi på Oklahoma City Memorial Museum. Ett väldigt känslo-frambringande museum om the Oklahoma City Bombing, 1995. Mycket väl ihopställt museum. Väl värt ett besök.
Idag ska jag göra det sista grovjobbet på editering. Imorgon avsluta det hela med att fixa alla marginaler, tab-avstånd och indrag.
Jag kanske till och med hinner läsa lite Där havet slutar idag.
Läste ut Svarta Lådan av Edefeldt häromdagen. Den var bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

vad jag letade efter, tack