2.27.2010

Skakande hus,,,

Jag trodde att jag blivit galen. Eller att min hjärna spelade ett spratt med mig.

Helt plötsligt skakade jag till där jag låg i min säng och läste. Jag trodde att någon stog utanför och skakade på mitt hus, lite som vargen och de tre grisarna (tur att inte vargen blåste hårdare).
Sen blev jag orolig. Tänk om någon var inne i mitt hus. Men hus brukar inte skaka av att folk går runt i dom. Hörde att grannarna yxade ved, kanske slog de så hårt med yxan i marken så att också mitt hus började skaka? Näe, inte särskilt troligt.

Jag glömde bort allt för en sekund och fortsatte läsa, sen tog jag en tupplur. När jag vaknade kom jag på att det kanske var en jordbävning, de får ju hus att skaka har jag läst om. Jag kollade upp det på webben, och minsann så hittade jag det här: http://oudaily.com/news/2010/feb/27/44-magnitude-earthquake-shakes-oklahoma/

Jordbävning. 4.4 på Richterskalan. Min första riktiga jordbävning (är inte galen efter allt. Skönt).

Inga kommentarer: