9.23.2010

Forberedelsepepp!

Nar Oktober drar igang sa gar jag och Buck pa en Raw Food Diet i en manad. Genom de 31 langa dagarna sa ska vi enbart (helst) ata okokt mat. Alltsa, massvis med frukt och gront och baljvaxter. Det ska bli intressant. Vi ater rattsa halsosam mat som det ar, men ar daliga pa det dar med gronsaker. Sa nu jaklar :) Ska bli intressant att lara sig mer om mat. Jag har aldrig riktigt tankt pa alla intressanta saker man kan gora med gronsaker. Igar till exempel, sa lagade Buck "Raw Food Pasta": Strimlad Zuchini med sas till. Mycket gott. Och valdigt nyttigt.
Det ska ocksa bli intressant att se hur kroppen reagerar till en kost med farre e-medel, konserveringsmedel, sotningsmedel osv. Mer som det borde vara liksom.

Vet dock redan nu att jag kommer att fuska och slinka ner nagra fikan da och da.

1 kommentar:

Hilma sa...

Åh va häfigt! Sånt där har jag velat prova länge. Fast nu får ja inte ändra om så mycket när jag är gravid. Men jag vill prova vegetariskt tex! Kram på dig sexy.