9.02.2010

So you think you can cook?

Vad behovs for att mitt sjalvfortroende ska skjuta i hojden? En sommar av nya recept och matlagning pa alla olika nivaer. Fran muffins och gratanger till lyxlax och egengjord vaniljkram. Roliga recept och allt har ju gatt sa bra.

I'm a lean, mean cooking-machine

Sa igar provade jag pa Falafel. Inga problem tankte jag. Det ar ju kul att laga mat. Anda tills jag skulle fritera de sma bollarna i olja. INGET gick som det skulle. Bollarna bara disintegrerade framfor ogonen pa mig. Situationens jobbighet gick upp for mig och halvt hysteriskt stirrade jag pa bollen som fratte i oljan. Fram till den sekunden hade jag liksom tyckt att det har med att laga mat var roligt.

Buck la en lugnande hand pa min axel och sa att det sakert skulle bli bra anda. BRA? Jag slet kastrullen fran plattan och tankte att det nog inte blir nagon kvallsmat. Men sen slog det mig, stekpannan! Falafel-burgare. Och det blev bra, battre an vanliga Falafel. Sa nu ska jag prova mig fram till den ultimata Falafel-burgar-smeten.

Uppfinningsrikedom- aven kallad matlycka.

Inga kommentarer: