11.25.2010

Happy Thanksgiving!

Tack, tack. Jag är tacksam för allt och livet.

En trevlig dag idag. Dock med lite mycket mat... började dagen med en (mycket behövlig) städning. Vi åkte därefter till en av mina professorer och hade lunch med hans familj och en massa internationella studenter från Gaylord College. Han bodde så fint så det gjorde nästan ont i ögonen. Maten var mycket god och choklad fudgen ännu goare. Vi hade trevliga samtal om världens alla hörn och kanter. Tyvärr var vi tvungna att dra vidare innan samtalen hade runnit ut för vi var bjudna till en av Buck's kompisar för att äta med hans familj.

Tre timmar efter att vi börjat äta den första lunchen begav vi oss till den andra. Även den var väldigt smaskig med en alldeles utsökt pecan-paj till smaskig efterätt. Och glass med den.

Efter att inte äta lagad mat så ofta är mitt system totalt överbelastat och jag skriver som i en dimma. Jag har en matridå framför ögonen och är trött så trött. Det är tungt att försöka smälta allting på en gång. En ganska så jobbig känsla. Nu blir det att rena kroppen med mycket vätska ,frukt och sömn de närmaste dagarna. Men imorgon ska jag upp tidigt. Då är det Black Friday shopping som gäller...

...vässar armbågarna och peppar mentalt.

Inga kommentarer: