9.09.2011

Plump gor som Plump vill

Kattisen ja! Jag har ju glomt att introducera lill-kattan. Plump heter hon. Om vi skaffar en till nagon gang ska vi dopa den till yatzy. Varan forsta Sverige-sommar tillsammans inspirerade vid dopet.

Plump ar sot. Varldens sotaste katt. Hon ar gra med lite tiger-rander. Och har vassa tander. Henner favoritstalle ar en papperspase. Om hon far valja mellan soffan och pasen sa valjer hon pasen. Inte sa att vi klagar, da slipper vi ju katthar pa soffan! Hon tycker ocksa om att ligga pa mig. Sarskilt nar jag sover. Igar vaknade jag av att katten tassade over ryggen pa mig och la sig pa mitt ora.

Nar jag skuffade bort henne sa gav hon ifran sig det late som betyder "hmpf, jag gor som jag vill" och hoppade tillbaka upp pa sangen. Sen la hon sig pa min arm istallet.
Mycket battre...

Inga kommentarer: