1.18.2008

Dumt med kyla utan snö!

Jaså, det är så här det känns när det är kallt!
Jag som trodde att det var kallt när det var runt 5-10 grader varmt och blåste. Men det är ju ingenting mot det här. Var inte över 0 grader häromdagen. Inte en enda gång på dan. Is på vattenpölarna. Jag cyklandes- ISKALL!
Frusen. Inte bara kall, utan frusen.
Tinade när jag kom in i klassrummet. Kände hur allt blev varmare och jag sakta men säkert smälte. Blodet började forsa i ådrorna igen, nästan lite för fort. Blev jättevarm helt plötsligt. Men efter avtagande av 2 tröjor så blev det bättre.
Sen dags att stiga ut i kylan och cykla vidare, ja, jag lånar Amy's cykel. Ska skaffa en egen rätt snart, så fort jag kommer iväg till affären.

Tydligen ska det bli kallare nästa vecka. KALLARE!!?? Hur ska det gå? Jag förstår inte att jag faktiskt överlevde vintrarna i Sverige när dom var kalla. Jag kommer ihåg hur vi cyklade nerför Falu-backen i vad-hög snö och 20 minusgrader...
Oförståeligt, hur kan man så lätt anpassa sig till värme och förglömma allt som har med kyla att göra?
Men jag hoppas allefall att det snöar nu.. när det ska bli kallare. Det är ju liksom ingen mening med att vara kallt om det inte ska snöa! Onödigt!

Annars så hann jag med att åka skridskor i ishallen innan skolan började, och bowlade ett par gånger. Senaste gången gick bäst då jag hade alla tre serier över 130 poäng, bästa på 152, vilket jag faktiskt måste säga är godkänt.

Nu när skolan har börjat är jag upptagen! Har allt som allt ungefär 16 noveller att läsa den här terminen. Den kortaste är ungefär 200 sidor, den längsta 800... och så ungefär 6 faktaböcker, alltså mer eller mindre läroböcker. Och alla dom ska jag hinna läsa, ta till mej, och analysera den här terminen... där får man för att man väljer rysk literature, amerikans historia, antropologi (människor och kultur) och autobiographical writing...

Så på grund av all läsning som jag måste göra, känns det smått hopplöst att uppdatera en blogg... men i pauserna då och då ska jag nog hinna plita ner några ord. Måste ju rensa huvudet på något sätt!

Inga kommentarer: