1.28.2011

Effektivitet på hög nivå

Vilken vecka det har varit. Vi har lagt upp vårat tränings-schema så att vi är vakna vid 6 a.m., uppe och kör första träningspasset vid 6.45. Andra träningspasset på eftermiddagen/kvällningen. Och det känns kanonbra. När klockan är 12 så har jag varit vaken i sex timmar och hunnit med att träna, jobba av det mest påtryckande och haft tid att ta det lugnt en stund (kolla mailen etc.). Jag känner mig så effektiv och produktiv, och det är kanonskönt!
Jobbigt som tusan att gå upp före solen, men det är värt det just nu. Skönt är också att man är trött vid 21 (eller egentligen vid 14...) och sover sött vid 22!

I förrgår bakade jag Grekiskt lantbröd med oliver, och det fick två tummar upp. Smaskigt och krispigt. Och jag lärde mig att bakplåtspapper har en högsta värme som dom tål. Under de första 10 minutrarna skulle brödet bakas på hög värme. Bakplåtspappret brändes och försvann och brandvarnarn tjöt. När jag sen sänkte värmen så gick det fortsatt bra. 420 F. Det är maxtemperaturen.
Bakade även ett gäng kanelbullar. Mumma!
Igår gjorde jag spenatsoppa som blev kanonbra. Just nu har jag energi-bars i torkaren. Valnöt och äpple. Ska bli spännande att se hur de blir. Bör vara klara runt 6 imorn kväll.

Efter träningspasset var vi och mountainbika i 10 miles (16 km). Kanonkul. För varje gång jag åker ut så blir jag mer van med cykeln och lär mig hur jag ska göra saker och ting. Idag släppte jag lite mer på bromsarna än jag brukar och tog ett par kurvor utan att bromsa alls! Framsteg! Under rundan stannade vi vid strandkanten och satte oss för att meditera i 5 minuter. Det var mysigt och väldigt naturnära. Kan förhoppningsvis bli till en Fredagstradition.

Nuvarande träningsupplägget:
Måndag: Simning, Styrka (Olympisk, och överkropp)
Tisdag: Crossfit, Yoga/Pilates
Onsdag: Simning (vilodag!)
Torsdag: Styrka (ben och rygg), Yoga/Pilates
Fredag: Crossfit, (mountainbiking)
Lördag: VILA
Söndag: Yoga

Idag var jag lite seg i benen efter gårdagens styrkepass... körde crossfit i morse med rodd på programmet, och sen mountainbiking. Om jag kan gå imorgon så är det en bedrift!

Inga kommentarer: