1.14.2011

The Pre-Honeymoon del 3/3: New Mexico

Vårat första intryck av Albuquerque var minst sagt oroligt. Men efter att vi hittade området med mountainbikestigarna så omvändes vårat intryck. Filmade lite av stället där vi cyklade (tyvärr inte själva stigen). Om du inte kan se videon, så kika här:

Första delen av mountainbikingen HATADE jag det. Innerligt. Tyckte att det var hemskt tråkigt. Det var tungt. Jag trampade, kom ingenstans och ändå verkade det inte vara mycket uppförsbacke. Men efter en 30 minuters av lidande så vände det. Och det vände ordentligt! Nu var det nerför och kurvor och lite tekniska bitar och hopp! Innerligt roligt helt plötsligt.
Jag flög fram nerför stigen och vågade släppa på bromsarna mer och mer. Hoppade på alla små hopp och fick minst 2 cm luft! Missade ett par snäva kurvor, men utan fall eller att åka av banan. Kul, kul, kul!

Efter att vi öppnade våran sista Alladin-ask och skalade våra apelsiner var vi on the road again. Den här gången 8 timmar till Norman och hem. Buck körde de fyra första timmarna medans jag tog kort på solnedgången. De sista fyra var det min tur.

Med bara 1 och en halv timma kvar av resan såg jag blåljus i backspegeln. Shit...! Jag som aldrig har blivit stoppad förut... jag blir skakigt nervös och stannar vid vägrenen. Polismannen kommer fram och frågar efter körkortet, han försvinner för en minut och kommer sen tillbaka och säger, can you please come and sit in my car for a minute... Shit igen. Jag tittade på Buck, han skakade på axlarna. Ingen av oss har någonsin varit med om att polisen har tagit med någon in till polisbilen. Jag följde snällt med (hade inte Buck varit där hade jag nog bett om att få stanna i min bil), och fick för första gången sitta i en polisbil. Spännande!

Jag hade tur. Det var en snäll polisman. Och så stod det Just Married på vår bakruta... kanske hjälpte det också. Vi pratade om mountainbiking, han rekommenderade ett ställe i Nevada. Gav mig en varning och sa förmanande keep the speed limit. Phew. Mitt ticket-free record är fortfarande bevarat.

Inga kommentarer: