6.28.2009

Jazz in June

Jazz in June var riktigt trevligt igår kväll. Jag och Buck satt på gräset, lyssnade på jazz och smuttade på ett glas vitt vin. Väldigt sofistikerad kände jag mej.
Kan inte säga att jazz är någon favoritmusik... jag tycker mer om när det är lite ös och sång till låtarna, men som gratis tidsfördriv var det inte illa. Höjdpunkten på kvällen var min glowstick som jag stolt bar på huvudet. Faktumet att jag lyckades dränka min lilla hamburgare i senap var också väldigt underhållande.

Häromkvällen kom jag hem till huset runt 1 på morgonen och anlände mitt i ett kattslagsmål. Fiddlesticks såklart... tror att territoriet sträcker sig till grannhusen där andra katter bor. Det var lite läskigt. Båda katterna stod och stirrade på varandra med raggen rest och lät. Inga jamanden eller fräsanden. Bara läten. Ett högljutt lite creepy meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh. Jag försökte såklart bryta upp stirrfighten och dra in Fiddlesticks, men det blev det inget av. När en stor fågel började cirkla runt mej och dyka mitt framför ögona på mej fick jag nog. Jag gick in och hoppades på att katten skulle överleva natten... [och det gjorde den som tur var]

Inga kommentarer: