6.10.2009

NCAAs Dag 1

Släggkval i eftermiddags.
Jag var i flight nummer 1, kastare 5. Hade en rätt skakig början med 54 meter... skärpte till mej lite och kastade 56. Tekniken stämde bättre i det kastet. Inför sista så sa coach till mej att bara go after it. Potentiellt sista kastet i college karriären, bäst att avsluta med att man har försökt iallfall!
58.23. Skapligt kast. Ett resultat jag är nöjd med, men trodde knappast det skulle räcka till final. Jag signar ut mina släggor och sätter mej på läktaren för att titta på flight 2.

Jag slutade som 3:a i min flight... vilket betydde att 6 tjejer från andra flighten måste göra bort sig för att jag skulle komma till en final. Inget som jag trodde var möjligt för de flesta har kastat över 61 meter i år. Efter uppvärmningskasten steg mina förhoppningar. De såg ju inte alls så bra ut, och inte kastade de så himla långt heller... Hoppet steg och jag blev mer och mer nervös. Var mer nervös då än när jag själv var inne och tävlade! Tur att coach skrev ner alla resultat för jag hade inte nerver nog att sitta och titta, utan sprang på toa och sen försökte hitta olika folk att prata med för att distrahera mig själv lite. När jag sprang upp på läktaren igen sa coach att jag hade klarat final, som 10:a! 7 av tjejerna som var rankade bättre än mig innan tävlingen gjorde alltså bort sig. Vilken tur för mej! Min college karriär har inte slutat än, jag försöker göra den så lång som möjligt!
Kastar FINAl på Fredag klockan 11!

Amy var inte särskilt nöjd med sitt tävlande. Kastade inte alls så långt som hon ville, men det var ändå okej. Hon ser fram emot att få bli spjutkastare igen nästa år.
Så i natt blir det intensiv sömn. 2 dagar innan tävling är ju den viktigaste sömnen. En god middag och sen goda drömmar tills i morgon bitti. OU startar klockan 11 med Luke.

1 kommentar:

A-K sa...

Faaan va bra!! Nu har du inget att förlora och ALLT att vinna i finalen!!!