3.15.2011

Frustration och sprutor

ÅÅÅÅÅÅH! Vad frustrerande läkarbesök kan vara. Var på mitt första, av två, besök igår. Jag gav de mina vaccinationsrecords och de sa, ja vi ser ju att du har blivit vaccinerad mot mässling, men inte stelkramp.
Jodå, tyckte jag, nog har jag fått stelkrampssprutor allt. Så jag pekade där det stod stelkramp (tetanus). Ja, det stod tetanus i parantes.
We cannot read that. How do we know it's tetanus?
Det står ju där.
But it's not the kind of record we understand. We can only read the Oklahoma ones. You need to go to Oklahoma Health Department and translate it.
GAAAAH! Hur förstår man inte att det är tetanus när det står tetanus? De sa att det inte var gångavstånd till OHD, så jag fick vänta på Buck som var ute på ärenden. Vi drog dit och en dam stämplade mitt Oklahoma vaccine records och så tog de äntligen emot det.
Sen tappade de mig på blod och sprutade in saker under huden på mig. Huh. Imorgon ska jag tillbaka och läsa av resultaten. Förhoppningsvis är jag immun mot vattkoppor och inte tuberkolos-positiv. Sen är det bara ett papper vi väntar på från Buck's more och kan ÄNTLIGEN skicka in alla jäkla papper och stora checkar. Då blir man ûber-fattig igen, men hoppas allt går fort och bra så jag kan få börja leta jobb.... och kanske åka hem en sväng (yeah right, så fort kommer det inte att gå).

För övrigt deklarerade jag igår. Ska skicka in idag. en $tusenlapp tillbaka i fickan. Jag gillar't!

2 kommentarer:

Hilma sa...

Men shit va frustrerande! Vad är det du fixar, är det green card eller nått?

Mikaela sa...

Yes. Green Card. Inte den lättaste processen att gå igenom...