3.06.2011

Karl-Alfred strength on the way

Efter lite pepp från mor imorse åkte jag iväg till kontoret, satte mig ner och analyserade och skrev. En uppsats under review av professor. Phew!
Det är så mycket lättare att editera när man har lite kommentarer och ideer om vad man faktiskt har gjort "rätt" eller "fel". Imorgon ska jag analysera samma intervjuer för mitt slutarbete och skriva ihop den delen av uppsatsen. Även den ska lämnas in till review så jag kan fixa upp den innan andra delen av arbetet är på G.

Ikväll lyckades jag också sammanställa alla Green Card papper, och lägga de på en hög. Ringa och beställa tid hos en doktor för undersökningen jag måste göra. Hu och pu. Tuberkulos-test. Tydligen så sätter de in något under huden på en som ska sitta där i två dagar...! Usch, usch, usch. Jag som absolut inte tycker om när något konstigt är i min kropp. Får ju panik av sprutor, och nu ska den sitta där i två dagar. Ska se till att boka tid när Buck är ledig så han kan köra dit mig och sen dra in mig till doktorn och hålla fast mig så ska det kanske gå.

Lagade även lite mer spenatsoppa! Det är tredje kvällen i rad... och imorgon blir det den fjärde. Men det är ju så gott. Och snart är jag lika stark som Karl-Alfred!

Inga kommentarer: