3.11.2011

Uppe med Tuppen

God morgon klockan 4.30 på morgonen. Det är ju att vara uppe med tuppen ibland.
Målet var att skjutsa min käre vän Go och hans kompisar till flygplatsen. De skulle till Japan för att fira vårlov.
Men, snacka om dålig timing. Precis innan de ska hämtas så ringer Go och berättar att det precis varit jordbävning i Tokyo. Att flygplatsen är stängd och alla plan inställda.
T R I S T. Jag hoppas att allt blir säkert i Japan så snart som möjligt. Tråkigt om han skulle missa ett lov med sin familj.

Själv har jag inga sådana dilemman. Men jag funderar över om jag ska gå och sova eller ta nytta av den här tiden med lite städ, tvätt och disk. Hjärnan är inte på än, så plugga orkar jag inte. Men andra nyttigheter har jag ju aldrig tid med annars... det är en idé. Sen gå och träna när gymmet öppnar. Så kanske jag är mogen för en tupplur på eftermiddagen sen.

Inga kommentarer: